niedziela, 15 marca 2015

"Bóg nigdy nie mruga" - moja inspiracja

"Bóg nigdy nie mruga" to książka pani Reginy Brett, która zainspirowała mnie do założenia  tego bloga. Dlatego myślę, że będzie przewijała się tu jeszcze nie raz. Książka wpadła w moje ręce zupełnie przypadkiem, tuż przed sesją (prawdziwy ze mnie student ;)). Na początku tylko ją przeglądnęłam, ale tak kusiła mnie z każdym wejściem do sieciowej księgarni. Więc chcąc nie chcąc uznałam, ze muszę ją przeczytać. 
To była zdecydowanie dobra decyzja. Bo dawni nie czytałam książki, która aż tak zainspirowała mnie do działania. Najbardziej w mojej pamięci została lekcja druga, gdzie autorka proponuje zacząć zmianę od małego kroku, którego zazwyczaj nikt z nas się nie boi. 
Moim zdaniem ta książka jest dla każdego, choć z pewnością nie każdy rozdział nazywany przez autorkę lekcją przemówi do każdego. Ja nie zgadzałam się z niektórymi teoriami, ale to pewnie dlatego, że jako studenta psychologi klinicznej z dużym zamiłowaniem do psychologii rozwoju, nie mogłam przeboleć niektórych tez. Jednak chyba na tym polega doskonałość tej książki. Na tym, że jest niedoskonała. Bo moim zdaniem właśnie dzięki temu, że nie wszytko było zgodne z moimi poglądami miałam szansę chwilę się na nimi zastanowić, czasem spojrzeć na nie z innej perspektywy. Wierzcie mi to tylko wydaje się takie proste, szczególnie że jako przyszły psycholog nie raz zdarzyło mi się długie godziny zastanawiać się jak to jest, że ktoś może mieć na jakiś temat tak skrajnie inne zdanie. Jest naprawdę niesamowite jak takie sytuacje wpływają na nasze życie, jak pozwalają otworzyć się na inność, przestać oceniać drugiego człowiek. Myślę, że ta książka pozwala nam w taki cichy domowy, niezagrażający sposób wejść trochę w głąb siebie i to jest w niej naprawdę niezwykle. 
Książkę polecam z całego serca, bo wnosi do życia trochę optymizmu i "daje kopa" do zmian.
PS Mimo, że książka ma w tytule wyraźny akcent religijny, nich to nie zraża nikogo, kto w Boga nie wierzy, nie jest to książka religijna. Autorka nie raz, co prawda odnosi się do swoich przeżyć duchowych, jednak nauka z nich płynąca jest całkowicie uniwersalna, co podkreśla sama Brett. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz